Планування та звітність

 

               

ПОГОДЖУЮ

Завідувач обласного науково-методичного

Центру психології та соціології освіти

__________________ Сергій ПОДМАЗІН  

«____»____________ 2023 р.


ЗАТВЕРДЖУЮ

В.о. директора Державного навчального

закладу «Василівський професійний 

ліцей»       

_______________  Світлана РЕШЕТНИК

«_____»________________ 2023 р.

  

    

                                                                               

                                                                                                                                   



 РІЧНИЙ ПЛАН  РОБОТИ

практичної психологині

Державного навчального закладу «Василівський професійний ліцей»

Дашковської Наталії Миколаївни

на 2023 -2024  навчальний рік










м. Василівка 2023 рік

     Вступ.

І. Аналітична частина

Короткий аналіз виконання плану роботи за минулий рік

     План роботи на рік практичного психолога ДНЗ «Василівський ПЛ» складено на основі Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про освіту», «Положення про психологічну службу системи освіти України», листа МОН України від 18 липня 2019 № 1/9-462 «Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в закладах освіти на 2023-2024».

           Протягом року була проведена робота з учнями, викладачами, майстрами виробничого навчання, вихователями, батьками, адміністрацією навчального закладу в наступних напрямках: психодіагностична робота, консультаційна робота, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота, психологічна просвіта, навчальна діяльність, організаційно-методична робота, зв’язки з громадськістю. Виконання річного плану вдалося досягти на 76% через запровадження воєнного стану в країні та релакованістю навчального закладу. Внесення коректив, додаткових планів розширило спектр можливостей психолога, в найкоротші терміни вдалося запровадити онлайн заходи та комунікацію з учасниками освітнього процесу.


ІІ. Цілепокладаюча частина

Мета, завдання, запит адміністрації закладу освіти

Мета діяльності – сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров'я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань 

Завдання : 

  • створювати умови для повноцінного та різнобічного розвитку учнів ліцею;

  • формувати у здобувачів освіти відповідальну та безпечну поведінку в ситуаціях ризику, навички здорового способу життя, готовність до самореалізації;

  • збереження ментального здоров’я учасників освітнього процесу;

  • підвищувати психологічну культуру ліцеїстів засобами тренінгових занять; 

  • формування життєвих компетенцій шляхом профільного та професійного самовизначення здобувачів освіти;

  • сприяти попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників;

  • допомагати учням усвідомлювати власну самоцінність та спонукати їх нести відповідальність за свої вчинки; 

  • забезпечити психологічний  супровід  для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що постраждали внаслідок військових дій;

  • попередження будь-яких видів та форм насильства, булінгу, конфліктів серед здобувачів освіти;

  • проведення інформаційно-освітньої та профілактичної роботи щодо  профілактики правопорушень, протидії цькуванню (булінгу), попередження насильства, дискримінації за ознакою статі; навчанні способам ефективного протистояння тощо.

         Проблема, над якою працює практичний психолог у 2023-2024 н.р.: «Формування життєвих компетенцій здобувачів освіти у процесі підготовки кваліфікованих робітників в умовах профтехосвіти».

        Аналіз труднощів та ускладнень у роботі практичного психолога у минулому навчальному році..

        Низький рівень психологічної культури батьків, здобувачів освіти, проблеми в соціалізації підлітків серед дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування. Переважна більшість здобувачів освіти – це діти пільгових категорій (багатодітні, діти-інваліди, малозабезпечені, неблагонадійні сім'ї, які опинилися в СЖО, тощо), вони потребують переважно індивідуального супроводу, постійної уваги і турботи.

      Дистанційна форма освіти стала викликом для всіх учасників освітнього процесу – викладачів, дітей, а особливо батьків під час блекаутів, відсутності світла, інтернету. Усі виявилися морально і психологічно не готовими тривалий час працювати в умовах війни. Але все це стало найкращим часом для формування у дітей низки життєвих компетенцій, в тому числі, самоорганізації.

         Очікувані результати. Перспективи розвитку на 2023 – 2024 навчальний рік:

  • формування стійких навичок збереження ментального здоров’я в учасників освітнього процесу;

  • подальше вивчення правової бази та її застосування при здійсненні соціально-правового патронажу;

  • покращення матеріально-технічної бази кабінету практичного психолога;

  • надання соціальної та психологічної допомоги кожному здобувачу освіти незалежно від його можливостей та здібностей;

  • поглиблення діагностичного напрямку роботи;

  • впровадження соціально-педагогічної та психологічної просвіти батьків;

  • робота над підвищенням психологічної компетентності викладачів, майстрів виробничого навчання, класних керівників, вихователів;

  • формування у підлітків відповідальної поведінки, самоорганізації та самоконтролю;

  • сприяння повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку здобувачів освіти на кожному віковому етапі.


ІІІ. Змістова частина

СЕРПЕНЬ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Внесення коректив до річного плану роботи. 

Оновлення діагностичного інструментарію.

Оформлення та затвердження перспективного плану роботи на 2023-2024н.р.

Придбання канцелярського приладдя


Проведення індивідуальної діагностики (за індивідуальним запитом)

 


Консультування учасників освітнього процесу щодо особливостей адаптаційного періоду



Участь у серпневій педагогічній раді.


Розміщення інформації на сайті «Як швидко адаптуватися до нового навчального року»


Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо. 





ВЕРЕСЕНЬ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник профілактики суїцидального ризику (поведінки)

Оформлення соціального паспорту закладу.

Заведення індивідуальних карток психологічного супроводу учнів-із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.


Дослідження схильності до суїцидальної поведінки за допомогою теста виявлення суїцидальних намірів (Горська) 1 курс



Тренінгове заняття «Життя найцінніший скарб»

Година спілкування «Не відривайся від життя» 1- 3 курс

 


Консультування батьків щодо психологічних особливостей дітей підліткового віку.


Організація консультативної роботи з учнями «групи ризику».

Тренінгове заняття на адаптацію для учнів 1 курсу «Знайомимось, я – учень ліцею»




Участь в першому уроці «Ти як?»

Участь у методичному об'єднанні. Виступ на тему: «Суїцидальна поведінка підлітків: причини виникнення та алгоритм подолання»


Проведення Дня відкритих дверей в кабінеті практичного психолога. Презентація «Чи/коли потрібна мені допомога психолога?» 1 курс


Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо. 





ЖОВТЕНЬ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник протидії булінгу (цькування) в інформаційному просторі 

Створення банку даних про учнів, схильних до правопорушень,  учнів «групи ризику». 

 Заведення індивідуальних карток психологічного супроводу   учнів «групи ризику». 

Заведення карток обліку учнів, що потребують додаткової уваги




Методика «Виявлення адаптованості до внутрішнього та зовнішнього світу» (Фурман) 1-2 курс


Соціометрія (Морено)1 – 3 курс


Опитувальник типу темпераменту Айзенка (підлітковий варіант)  1- 3 курс

 Опитування «Булінг та його прояви  в підлітковому віці»

Тренінг з профілактики булінгу «Стоп булінг!» 1-2 курс 

Розповсюдження інформаційного буклету «Зупинимо булінг разом»

Онлайн заняття з елементами тренінгу для викладачів «Ти ЯК? Ментальне здоров’я»

Консультації  класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею на тему «Взаємодія з учнями різних типів темпераменту та акцентуацій характеру» 

Консультування учнів, батьків  щодо подолання адаптаційного періоду  під час перших місяців навчання.

Психологічний супровід учнів «групи ризику»

Консультування з особистих проблем

Батьківські збори (онлайн) «Як захистити дитину від булінгу»


Виступ на методичному об’єднанні «Навички ненасильницького спілкування (стабілізація емоційного стану) викладача» 


Розміщення інформації на сайті ліцею, персональному 

блозі «Як зупинити кібербулінг» (поради батькам)

Розміщення інформації  на сайті ліцею щодо попередження булінгу серед учнів.

Оновлення стенду «Куточок практичного психолога» - «10 корисних порад Як протистояти булінгу»

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

ЛИСТОПАД


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник профілактики насильства в сім'ї

  Внесення остаточний коректив у соціальний паспорт ліцею. 


Оформлення та затвердження соціального паспорту ліцею

 

Заведення індивідуальних карток психологічного супроводу   учнів «групи ризику». 

Заведення карток обліку учнів, що потребують додаткової уваги



Методика первинної діагностики 

та виявлення дітей „групи ризику”

(М.І. Рожков, М.А., Коваль-чук). 1 курс


Тест шкільної тривожності Філіпса.1 курс


Опитувальник для ідентифі-кації типів акцентуації характеру у підлітків (за Подмазіним С.І.) учні « групи ризику»  

Година психолога  «Як не стати жертвою насильства» 1 курс

Заняття з елемен-тами тренінгу з метою сприяння покращення мікроклімату в учнівському колективі «У конф-лікті немає пере-можців». 1- 3 курс


Організація консультативної роботи з учнями, які мають статус дитина – сирота, та дитина позбавлена батьківського піклування.

Організація консультативної роботи з учнями  схильними до правопорушень та учнями «групи ризику».

 Консультування учасників освітнього процесу щодо протидії насильства в сім'ях

Проведення корекційної роботи з учнями, що мають низьку самооцінку


Проведення корекційної роботи з учнями «групи ризику»


Консультації  класних керівників та майстрів виробничого навчання, вихователів гуртожитку ліцею та батьків на тему «Адаптація учнів першого курсу»

Проведення корекційних занять з особистих проблем

Групова консультація за участю дітей-сиріт, учнів у СЖО з питань профілактики насильства


Виготовлення інформаційних буклетів «Лайфхаки від депресії» та розповсюдження серед учнів ліцею


Розміщення інформації на сайті ліцею щодо: 

-способів подолання тривожних станів та стресових ситуацій;

- освітній простір без насильства.


Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.












ГРУДЕНЬ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник профілактики небезпечної поведінки, захисту прав людини

1. Підготовка методичних матеріалів з метою профілактики ВІЛ /CНІД.

2. Підготовка роздаткового матеріалу до тренінгових занять.

3. Виготовлення наочності до корекційних занять

Методика «Творчі здібності» 1 курс


Опитування «Що мені відомо про ВІЛ?»


Проективні тести «Дім-дерево-людина», «Неіснуюча тварина», «Моя фантазійна сім’я» за інтерпретацією Венгера А.Л. з учнями «групи ризику»


Тренінгове заняття «Безпека та небезпека. Профілактика ВІЛ» 

1  курс


Година психолога   «Толерантність: чи потрібна вона мені» 1-3 курс


Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо профілактич-ної роботи з учнями «групи ризику». 

  

Заняття з елементами тренінгу для учнів з низькою здатністю до адаптації «Як проявити себе» 1-2 курс

Консультативна робота з учнями  «групи ризику» щодо профілактики вживання наркотичних речовин 

Оформлення стенду  «Маршрут безпеки: шляхи передачі ВІЛ»

Онлайн-лекторій для батьків «Як будувати взаємодію з дорослими дітьми».


Організація зустрічі учнів з лікарем-інфекціоністом ЦРЛ з питань формування безпечної поведінки підлітків

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.


СІЧЕНЬ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Оновлення соціального паспорту ліцею

 

Оновлення інформаційного куточка практичного психолога ліцею

Розробка карток до тренінгу



Моніторинг психічного здоров’я випускників  за методиками:

 Діагностика мотивації до навчання, 

Психологічна культура особистості 

 (учні 3 курсу)


Тренінгове заняття для викладачів, майстрів виробничого навчання «Профілактика професійного вигорання педагога»

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо  особливо-стей взаємодії з учнями підліткового віку, обговорення результатів групових діагностик.

 Консультування батьків щодо психологічних особливостей дітей підліткового віку.

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею за результатами попередньої діагностики та рекомендації психолога.


Презентація на педагогічну раду «Особливості надання першої психологічної допомоги. Алгоритм дій»

Опитування з питань організації навчально-виховного процесу у ДНЗ «Василівсь-кий ПЛ»


Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.




ЛЮТИЙ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник збереження  репродуктивного здоров'я підлітків

Підготовка роздаткового матеріалу для тренінгових занять

 Підготовка рекомендацій класним керівникам, майстрам виробничого навчання з питань роботи з учнями, що мають девіантну поведінку

Діагностика особистісно-характерологічних акцентуацій 

(К. Леонгард) 

1 курс


Година психолога «Стереотипи сучасного світу» (профілактика алкоголізму, тютюнопаління)1-3 курс


Година психолога «Як позбутися тривожності» 1-3 курс


Консультативна робота з учнями щодо профілактики правопорушень.

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо організації роботи  з учнями  з різними типами нервової системи.


Виступ на методич-ному об'єднані «Важкі» підлітки. Як знайти підхід?»

Зустріч з гінекологом, урологом з питань профілактики хвороб, що передаються статевим шляхом та збереження репродуктивного здоров’я підлітків

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.





БЕРЕЗЕНЬ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник профорієнтації

Огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури


Внесення коректив для програми  корекції для учнів «групи ризику»  та схильних до правопорушень 


Типологія особистості та привабливе професійне середовище (за Дж.Голландом)


Диференційно-діанностичний опитувальник – ДДО (за Є.О. Клімовим)


Опитувальник Карта інтересів

Година психолога. Бесіда  з учнями    «Вчимося робити вибір та ставити цілі» (профілактика торгівлі людьми)

Розповсюдження інформаційних буклетів «Працевлаштування за кордоном: ризики та пріоритети». 


Тренінг «Самопізнання» з метою формування бачення і усвідомлення учнями особистих пріоритетних

цінностей, необхідних для повноцінного життя. 1-3 курс

Консультації за результатами діагностичної роботи


Проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи


Психологічний супровід учнів, що перебувають на обліку

Батьківські збори – онлайн «Як допомогти дитині зробити правильний вибір» (профорієнтація)

Оновленння стенду «Куточок психолога» - «Знаю! Можу! Вмію!»


Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.






КВІТЕНЬ



Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник психологічного здоров'я здобувачів освіти

Підготовка та проведення Тижня психології

Підготовка роздаткового матеріалу для корекційних занять та тренінгів.


Моніторинг психічного здоров’я випускників  за методиками: 


Діагностика мотивації,


 Оцінка якості освіти, 


Психологічна культура особистості - учні 3 курсу.

Година психолога «Неси відповідальність за свої вчинки» 1-3 курс


Тренінгове заняття «Ти - особливий»  1-3 курс 

Консультативна робота з класними керівниками щодо результатів діагностики

Консультативна робота з батьками за результатами діагностики.

Консультативна робота з учнями щодо подолання життєвих криз.    


Лекція-онлайн для батьків «Як допомогти дитині під час складання НМТ»


Поради учням «Як підготуватися до проходження НМТ»

Проведення Тижня психології (за окремим планом) 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.





ТРАВЕНЬ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник здорового способу життя

Профорієнтаційна робота 

Підготовка річного аналітичного та статистичного звітів роботи практичного психолога

  


Групова та індивідуальна діагностика за запитом.


Тренінгове заняття для учнів 1-3  курсу «Ми за здоровий спосіб життя»


Тренінгове заняття з учнями в гуртожитку ліцею «Як протистояти тиску і казати НІ» 1-3 курс

Консультація класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо профілактичної роботи з учнями «групи ризику».

Консультації з учнями «групи ризику» щодо відповідальної поведінки.  

Консультації батьків щодо психологічного клімату родини.


Лекція (онлайн) для учасників освітнього простору «Як позбутися згубних звичок та кинути палити»

 

Розміщення на сайті ліцею інформації щодо пропагування здорового способу життя

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.





ЧЕРВЕНЬ


Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

Психологічна просвіта

Розвиток психологічного освітнього середовища

Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник «Безпечний інформаційний простір»

Складання річного плану роботи на наступний рік .

Профорієнтацій-на робота

Оновлення діагностичного матеріалу.

Групова та індивідуальна діагностика за запитом


Година психолога «Безпечний інформаційний простір»

Тренінгове заняття «У полоні комп'ютера» 

Консультації учнів «групи ризику» щодо проведення змістовного дозвілля під час літнього відпочинку


Батьківські збори (онлайн) «Ненасильницьке спілкування – мова життя»


Поради психолога «Канікули – час для корисних справ та особистого розвитку»


Участь у педагогічній раді

Публікація авторських розробок на освітніх платформах з метою поширення досвіду

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

Практичний психолог                                                                                             Наталія ДАШКОВСЬКА

                         

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Державного навчального

закладу «Василівський професійний

ліцей»      

_______________  Олена ПАЛИГА

«_____»________________ 2021 р.

ПОГОДЖУЮ

Завідувач обласного науково-методичного

Центру психології та соціології освіти

__________________С.І. Подмазін 

«____»____________ 2021 р.

  

   

                                                                              

                                                                                                                                  

 

 

 РІЧНИЙ ПЛАН  РОБОТИ

практичної психологині

Державного навчального закладу «Василівський професійний ліцей»

Дашковської Наталії Миколаївни

на 2021 -2022  навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Василівка 2021 рік

   

 Вступ.

І. Аналітична частина

Короткий аналіз виконання плану роботи за минулий рік

     План роботи на рік практичного психолога ДНЗ «Василівський ПЛ» складено на основі Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про освіту», «Положення про психологічну службу системи освіти України», листа МОН України від 18 липня 2019 № 1/9-462 «Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в закладах освіти на 2021-2022».

           Протягом року була проведена робота з учнями, викладачами, майстрами виробничого навчання, вихователями, батьками, адміністрацією навчального закладу в наступних напрямках: психодіагностична робота, консультаційна робота, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота, психологічна просвіта, навчальна діяльність, організаційно-методична робота, зв’язки з громадськістю. Виконання річного плану вдалося досягти на 89% через запровадження карантинів (локдаунів) в освітньому закладі. Внесення коректив, додаткових планів на час карантину розширило спектр можливостей психолога, в найкоротші терміни вдалося запровадити онлайн заходи та комунікацію з учасниками освітнього процесу.

 

 

ІІ. Цілепокладаюча частина

Мета, завдання, запит адміністрації закладу освіти

Мета діяльності – сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров'я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань

Завдання :

ü  створювати умови для повноцінного та різнобічного розвитку учнів ліцею;

ü  формувати у здобувачів освіти відповідальну та безпечну поведінку в ситуаціях ризику, навички здорового способу життя, готовність до самореалізації;

ü  підвищувати психологічну культуру ліцеїстів засобами тренінгових занять;

ü  формування життєвих компетенцій шляхом профільного та професійного самовизначення здобувачів освіти;

ü  сприяти попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників;

ü  допомагати учням усвідомлювати власну самоцінність та спонукати їх нести відповідальність за свої вчинки;

ü  забезпечити психологічний  супровід  для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що постраждали внаслідок військових дій;

ü  попередження будь-яких видів та форм насильства, булінгу, конфліктів серед здобувачів освіти;

ü  проведення інформаційно-освітньої та профілактичної роботи щодо  профілактики правопорушень, протидії цькуванню (булінгу), попередження насильства, дискримінації за ознакою статі; навчанні способам ефективного протистояння тощо.

         Проблема, над якою працює практичний психолог у 2021-2022 н.р.: «Формування життєвих компетенцій здобувачів освіти у процесі підготовки кваліфікованих робітників в умовах профтехосвіти».

        Аналіз труднощів та ускладнень у роботі практичного психолога у минулому навчальному році..

        Низький рівень психологічної культури батьків, здобувачів освіти, проблеми в соціалізації підлітків серед дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування. Переважна більшість здобувачів освіти – це діти пільгових категорій (багатодітні, діти-інваліди, малозабезпечені, неблагонадійні сім'ї[H1] , які опинилися в СЖО, тощо), вони потребують переважно індивідуального супроводу, постійної уваги і турботи.

      Дистанційна форма освіти стала викликом для всіх учасників освітнього процесу – викладачів, дітей, а особливо батьків. Усі виявилися морально і психологічно не готовими тривалий час працювати в такому форматі. Але все це стало найкращим часом для формування у дітей низки життєвих компетенцій, в тому числі, самоорганізації.

 

        Очікувані результати. Перспективи розвитку на 2021 – 2022 навчальний рік:

·         подальше вивчення правової бази та її застосування при здійсненні соціально-правового патронажу;

·         покращення матеріально-технічної бази кабінету практичного психолога;

·         надання соціальної та психологічної допомоги кожному здобувачу освіти незалежно від його можливостей та здібностей;

·         поглиблення діагностичного напрямку роботи;

·         впровадження соціально-педагогічної та психологічної просвіти батьків;

·         робота над підвищенням психологічної компетентності викладачів, майстрів виробничого навчання, класних керівників, вихователів;

·         формування у підлітків відповідальної поведінки, самоорганізації та самоконтролю;

·         сприяння повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку здобувачів освіти на кожному віковому етапі.

 

ІІІ. Змістова частина

СЕРПЕНЬ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Внесення коректив до річного плану роботи.

Оновлення діагностичного інструментарію.

Оформлення та затвердження перспективного плану роботи на 2021-2022 н.р.

Придбання канцелярського приладдя

 

 Проведення індивідуальної діагностики (за індивідуальним запитом)

 

Консультування учасників освітнього процесу щодо особливостей адаптаційного періоду

 

 Участь у серпневій педагогічній раді.

Розміщення інформації на сайті «Як швидко адаптуватися до нового навчального року»

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

ВЕРЕСЕНЬ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник профілактики суїцидального ризику (поведінки)

Оформлення соціального паспорту закладу.

Заведення індивідуальних карток психологічного супроводу учнів-із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.

 

Дослідження схильності до суїцидальної поведінки за допомогою теста виявлення суїцидальних намірів (Горська) 1 курс

 

 

Тренінгове заняття «Життя найцінніший скарб»

Година спілкування «Не відривайся від життя» 1- 3 курс

 

Консультування батьків щодо психологічних особливостей дітей підліткового віку.

 

Організація консультативної роботи з учнями «групи ризику».

Тренінгове заняття на адаптацію для учнів 1 курсу «Знайомимось, я – учень ліцею»

 

 

Участь у методичному об'єднанні. Виступ на тему: «Суїцидальна поведінка підлітків: причини виникнення та алгоритм подолання»

 Проведення Дня відкритих дверей в кабінеті практичного психолога. Презентація «Чи/коли потрібна мені допомога психолога?» 1 курс

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

ЖОВТЕНЬ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник протидії булінгу (цькування) в інформаційному просторі

Створення банку даних про учнів, схильних до правопорушень,  учнів «групи ризику».

 Заведення індивідуальних карток психологічного супроводу   учнів «групи ризику».

Заведення карток обліку учнів, що потребують додаткової уваги

 

 

 

Методика «Виявлення адаптованості до внутрішнього та зовнішнього світу» (Фурман) 1-2 курс

 

Соціометрія (Морено)1 – 3 курс

 

Опитувальник типу темпераменту Айзенка (підлітковий варіант)  1- 3 курс

 Опитування «Булінг та його прояви  в підлітковому віці»

Тренінг з профілактики булінгу «Стоп булінг!» 1-2 курс

Розповсюдження інформаційного буклету «Зупинимо булінг разом»

Консультації  класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею на тему «Взаємодія з учнями різних типів темпераменту та акцентуацій характеру»

Консультування учнів, батьків  щодо подолання адаптаційного періоду  під час перших місяців навчання.

Психологічний супровід учнів «групи ризику»

Консультування з особистих проблем

Батьківські збори (онлайн) «Як захистити дитину від булінгу»

 

Виступ на методичному об’єднанні «Навички ненасильницького спілкування (стабілізація емоційного стану) викладача»

 

Розміщення інформації на сайті ліцею, персональному

блозі «Як зупинити кібербулінг» (поради батькам)

Розміщення інформації  на сайті ліцею щодо попередження булінгу серед учнів.

Оновлення стенду «Куточок практичного психолога» - «10 корисних порад Як протистояти булінгу»

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

ЛИСТОПАД

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник профілактики насильства в сім'ї

   Внесення остаточний коректив у соціальний паспорт ліцею.

 

Оформлення та затвердження соціального паспорту ліцею

 

Заведення індивідуальних карток психологічного супроводу   учнів «групи ризику».

Заведення карток обліку учнів, що потребують додаткової уваги

 

 

Методика первинної діагностики

та виявлення дітей „групи ризику”

(М.І. Рожков, М.А., Коваль-чук). 1 курс

 

Тест шкільної тривожності Філіпса.1 курс

 

Опитувальник для ідентифі-кації типів акцентуації характеру у підлітків (за Подмазіним С.І.) учні « групи ризику» 

Година психолога  «Як не стати жертвою насильства» 1 курс

Заняття з елемен-тами тренінгу з метою сприяння покращення мікроклімату в учнівському колективі «У конф-лікті немає пере-можців». 1- 3 курс

Організація консультативної роботи з учнями, які мають статус дитина – сирота, та дитина позбавлена батьківського піклування.

Організація консультативної роботи з учнями  схильними до правопорушень та учнями «групи ризику».

 Консультування учасників освітнього процесу щодо протидії насильства в сім'ях

Проведення корекційної роботи з учнями, що мають низьку самооцінку

 

Проведення корекційної роботи з учнями «групи ризику»

 

Консультації  класних керівників та майстрів виробничого навчання, вихователів гуртожитку ліцею та батьків на тему «Адаптація учнів першого курсу»

Проведення корекційних занять з особистих проблем

 Групова консультація за участю дітей-сиріт, учнів у СЖО з питань профілактики насильства

 

Виготовлення інформаційних буклетів «Лайфхаки від депресії» та розповсюдження серед учнів ліцею

Розміщення інформації на сайті ліцею щодо:

-способів подолання тривожних станів та стресових ситуацій;

- освітній простір без насильства.

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРУДЕНЬ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник профілактики небезпечної поведінки, захисту прав людини

1. Підготовка методичних матеріалів з метою профілактики ВІЛ /CНІД.

2. Підготовка роздаткового матеріалу до тренінгових занять.

3. Виготовлення наочності до корекційних занять

Методика «Творчі здібності» 1 курс

 

Опитування «Що мені відомо про ВІЛ?»

 

Проективні тести «Дім-дерево-людина», «Неіснуюча тварина», «Моя фантазійна сім’я» за інтерпретацією Венгера А.Л. з учнями «групи ризику»

Тренінгове заняття «Безпека та небезпека. Профілактика ВІЛ»

1  курс

 

Година психолога   «Толерантність: чи потрібна вона мені» 1-3 курс

 

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо профілактич-ної роботи з учнями «групи ризику».

 

Заняття з елементами тренінгу для учнів з низькою здатністю до адаптації «Як проявити себе» 1-2 курс

Консультативна робота з учнями  «групи ризику» щодо профілактики вживання наркотичних речовин

Оформлення стенду  «Маршрут безпеки: шляхи передачі ВІЛ»

Онлайн-лекторій для батьків «Як будувати взаємодію з дорослими дітьми».

 

Організація зустрічі учнів з лікарем-інфекціоністом ЦРЛ з питань формування безпечної поведінки підлітків

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

СІЧЕНЬ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Оновлення соціального паспорту ліцею

 

Оновлення інформаційного куточка практичного психолога ліцею

Розробка карток до тренінгу

 

 

Моніторинг психічного здоров’я випускників  за методиками:

 Діагностика мотивації до навчання,

Психологічна культура особистості

 (учні 3 курсу)

 

Тренінгове заняття для викладачів, майстрів виробничого навчання «Профілактика професійного вигорання педагога»

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо  особливо-стей взаємодії з учнями підліткового віку, обговорення результатів групових діагностик.

 Консультування батьків щодо психологічних особливостей дітей підліткового віку.

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею за результатами попередньої діагностики та рекомендації психолога.

 

 Презентація на педагогічну раду «Як запобігти професійному вигоранню»

 Опитування з питань організації навчально-виховного процесу у ДНЗ «Василівсь-кий ПЛ»

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

ЛЮТИЙ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник збереження  репродуктивного здоров'я підлітків

 Підготовка роздаткового матеріалу для тренінгових занять

 Підготовка рекомендацій класним керівникам, майстрам виробничого навчання з питань роботи з учнями, що мають девіантну поведінку

Діагностика особистісно-характерологічних акцентуацій

(К. Леонгард)

1 курс

 

Година психолога «Стереотипи сучасного світу» (профілактика алкоголізму, тютюнопаління)1-3 курс

 

Година психолога «Як позбутися тривожності» 1-3 курс

 

Консультативна робота з учнями щодо профілактики правопорушень.

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо організації роботи  з учнями  з різними типами нервової системи.

Виступ на методич-ному об'єднані «Важкі» підлітки. Як знайти підхід?»

Зустріч з гінекологом, урологом з питань профілактики хвороб, що передаються статевим шляхом та збереження репродуктивного здоров’я підлітків

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

БЕРЕЗЕНЬ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник профорієнтації

Огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури

 

Внесення коректив для програми  корекції для учнів «групи ризику»  та схильних до правопорушень

 

Типологія особистості та привабливе професійне середовище (за Дж.Голландом)

 

Диференційно-діанностичний опитувальник – ДДО (за Є.О. Клімовим)

 

Опитувальник Карта інтересів

Година психолога. Бесіда  з учнями    «Вчимося робити вибір та ставити цілі» (профілактика торгівлі людьми)

Розповсюдження інформаційних буклетів «Працевлаштування за кордоном: ризики та пріоритети».

 

Тренінг «Самопізнання» з метою формування бачення і усвідомлення учнями особистих пріоритетних

цінностей, необхідних для повноцінного життя. 1-3 курс

Консультації за результатами діагностичної роботи

 

Проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи

 

Психологічний супровід учнів, що перебувають на обліку

Батьківські збори – онлайн «Як допомогти дитині зробити правильний вибір» (профорієнтація)

 Оновленння стенду «Куточок психолога» - «Знаю! Можу! Вмію!»

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

 

КВІТЕНЬ

 

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник психологічного здоров'я здобувачів освіти

Підготовка та проведення Тижня психології

Підготовка роздаткового матеріалу для корекційних занять та тренінгів.

 

Моніторинг психічного здоров’я випускників  за методиками:

 

Діагностика мотивації,

 

 Оцінка якості освіти,

 

Психологічна культура особистості - учні 3 курсу.

Година психолога «Неси відповідаль-ність за свої вчинки» 1-3 курс

 

Тренінгове заняття «Ти - особливий»  1-3 курс

Консультативна робота з класними керівниками щодо результатів діагностики

Консультативна робота з батьками за результатами діагностики.

Консультативна робота з учнями щодо подолання життєвих криз.   

Лекція-онлайн для батьків «Як допомогти дитині під час ЗНО»

 

Поради учням «Щасти на ЗНО», «Як підготуватися до проходження ЗНО»

Проведення Тижня психології (за окремим планом)

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

ТРАВЕНЬ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

Місячник здорового способу життя

Профорієнтаційна робота

Підготовка річного аналітичного та статистичного звітів роботи практичного психолога

 

 

Групова та індивідуальна діагностика за запитом.

 

Тренінгове заняття для учнів 1-3  курсу «Ми за здоровий спосіб життя»

 

Тренінгове заняття з учнями в гуртожитку ліцею «Як протистояти тиску і казати НІ» 1-3 курс

Консультація класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо профілактичної роботи з учнями «групи ризику».

Консультації з учнями «групи ризику» щодо відповідальної поведінки. 

Консультації батьків щодо психологічного клімату родини.

 

Лекція (онлайн) для учасників освітнього простору «Як позбутися згубних звичок та кинути палити»

 

 Розміщення на сайті ліцею інформації щодо пропагування здорового способу життя

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

ЧЕРВЕНЬ

 

Організаційно-методична робота

Психологічна діагностика

Психологічна профілактика

Психологічна допомога (психологічне консультування, психологічний супровід, психологічний тренінг, розвивальна діяльність, перша психологічна допомога)

 Психологічна просвіта

 Розвиток психологічного освітнього середовища

 Професійний розвиток та самоосвіта

                                                                                                  Місячник «Безпечний інформаційний простір»

Складання річного плану роботи на наступний рік .

Профорієнтацій-на робота

Оновлення діагностичного матеріалу.

Групова та індивідуальна діагностика за запитом

 

 Година психолога «Безпечний інформаційний простір»

Тренінгове заняття «У полоні комп'ютера»

Консультації учнів «групи ризику» щодо проведення змістовного дозвілля під час літнього відпочинку

 

 Батьківські збори (онлайн) «Ненасильницьке спілкування – мова життя»

 

Поради психолога «Канікули – час для корисних справ та особистого розвитку»

 

Участь у педагогічній раді

 Публікація авторських розробок на освітніх платформах з метою поширення досвіду

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

Практичний психолог                                                                                          Наталія ДАШКОВСЬКА

 

 


 [H1]                                                                                                                                                                      

   

                                                                              

                                                                                                                                   

 

ПЛАН  РОБОТИ

практичного психолога

Державного навчального закладу

  «Василівський професійний ліцей»

Дашковської Наталії Миколаївни

на 2020 -2021  навчальний рік

 

 

                

 

 

             План роботи на рік практичного психолога ДНЗ «Василівський ПЛ» складено на основі Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про освіту», «Положення про психологічну службу системи освіти України», листа МОН України від 18 липня 2019 № 1/9-462 «Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в закладах освіти на 2020-2021».

 

Мета діяльності – сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров'я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань

Завдання :

ü  створювати умови для повноцінного та різнобічного розвитку учнів ліцею на їх кожному віковому етапі;

ü  формувати у здобувачів освіти відповідальну та безпечну поведінку в ситуаціях ризику, навички здорового способу життя, готовність до самореалізації;

ü  підвищувати психологічну культуру ліцеїстів засобами тренінгових занять;

ü  формування життєвих компетенцій шляхом профільного та професійного самовизначення здобувачів освіти;

ü  сприяти попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників;

ü  допомагати учням усвідомлювати власну самоцінність та спонукати їх нести відповідальність за свої вчинки;

ü  забезпечити психологічний  супровід  для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що постраждали внаслідок військових дій;

ü  попередження будь-яких видів та форм насильства, конфліктів серед здобувачів освіти;

ü  проведення інформаційно-освітньої та профілактичної роботи щодо  профілактики правопорушень, протидії цькуванню (булінгу), попередження насильства, дискримінації за ознакою статі; навчанні способам ефективного протистояння тощо.

 

 

 

 

Вересень

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

 

Внесення коректив до річного плану роботи.

Оновлення діагностичного інструментарію.

 

Методика «Виявлення адаптованості до внутрішнього та зовнішнього світу» (Фурман) 1-2 курс

 

Соціометрія (Морено)1 – 3 курс

Опитувальник типу темпераменту Айзенка (підлітковий варіант)  1- 3 курс

Опитувальник для ідентифікації типів акцентуації характеру у підлітків (за Подмазіним С. І.) Учні « групи ризику»

Консультації  класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею на тему «Взаємодія з учнями різних типів темпераменту та акцентуацій характеру»

Консультування учнів  щодо подолання адаптаційного періоду  під час перших місяців навчання.

Консультування батьків щодо психологічних особливостей дітей підліткового віку.

Бесіда з учнями, що мешкають у гуртожитку «Толерантність – моя характерна риса» 1- 3 курс

Тренінг на адаптацію для учнів 1 курсу «Знайомимось, я – учень ліцею»

Розміщення інформації для педагогічних працівників  «Створення комфортного психологічного клімату у відносинах між суб'єктами освітнього процесу в умовах пандемії» на інформаційному стенді

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

Жовтень

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

Створення банку даних про учнів, схильних до правопорушень,  учнів «групи ризику».

 Заведення індивідуальних карток психологічного супроводу   учнів «групи ризику».

Заведення карток обліку учнів, що потребують додаткової уваги

 

 

 

 

Методика первинної діагностики

та виявлення дітей „групи ризику”

(М.І. Рожков, М.А. Ковальчук). 1 курс

 

Тест шкільної тривожності Філіпса.

1 курс

 

Організація консультативної роботи з учнями «групи ризику».

 Консультування батьків щодо психологічних особливостей дітей підліткового віку.

 

Консультації  класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею на тему «Адаптація учнів першого курсу»

 

Година психолога на правову тематику «Підліток у законі». 1- 3 курс

 

Розвивальне заняття з елементами тренінгу з метою сприяння покращення мікроклімату в учнівському колективі «У конфлікті немає переможців». 1- 3 курс

 

Розміщення інформації на сайті ліцею щодо способів подолання тривожних станів та стресових ситуацій.

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

Листопад

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

Оформлення соціального паспорту закладу.

Заведення індивідуальних карток психологічного супроводу учнів-із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.

 

  

 

 

 

 

 

Методика «Творчі здібності» 1 курс

 

Проективні тести «Дім-дерево-людина», «Неіснуюча тварина», «Моя фантазійна сім’я» за інтерпретацією Венгера А.Л. з учнями «групи ризику»

 

Організація консультативної роботи з учнями, які мають статус дитина – сирота, та дитина позбавлена батьківського піклування.

Організація консультативної роботи з учнями  схильними до правопорушень та учнями «групи ризику».

  

Година психолога щодо профілактики суїциду «Не відривайся від життя» 1- 2 курс

Заняття з елементами тренінгу для учнів з низькою здатністю до адаптації «Як проявити себе» 1-2 курс

Виготовлення інформаційних буклетів «Лайфхаки від депресії» та розповсюдження серед учнів ліцею

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

Грудень

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

1.Організація зустрічі учнів з лікарем-інфекціоністом ЦРЛ. Підготовка методичних матеріалів з метою профілактики ВІЛ /CНІД.

2. Підготовка роздаткового матеріалу до тренінгових занять.

 

Дослідження схильності до суїцидальної поведінки за допомогою теста виявлення суїцидальних намірів (Горська) 1 курс

Відвідування занять з метою вивчення індивідуальних, психологічних особливостей здобувачів освіти методом спостереження

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо профілактичної роботи з учнями «групи ризику» 

Консультативна робота з учнями  схильними до правопорушень та учнями «групи ризику».

Консультування батьків щодо психологічних особливостей дітей підліткового віку.

 

 

Година психолога «Безпека та небезпека. Профілактика ВІЛ» 1-3 курс

Заняття  з елементами тренінгу «Замотивуй себе на успіх» 1-3 курс

Тренінгове заняття «Життя – найцінніший скарб!»

 

Лекторій для батьків «Як будувати взаємодію з дорослими дітьми».

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

Січень

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

Оновлення соціального паспорту ліцею

Підготовка доповіді до методичного об’єднання  «Взаємодія класного керівника з учнями з девіантною поведінкою»

Оновлення інформаційного куточка практичного психолога ліцею

 

 

 

Моніторинг психічного здоров’я випускників  за методиками:

 Діагностика мотивації до навчання,

Психологічна культура особистості

 (учні 3 курсу)

 

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо  особливостей взаємодії з учнями підліткового віку.

 Консультативна робота з учнями  «групи ризику» щодо вживання наркотичних речовин

 

Година психолога. Бесіда  з учнями 1 курсу «Вчимося робити вибір та ставити цілі»

 

Тренінг для учнів «групи ризику»  та схильних до правопорушень «Ти і закон» 1-3 курс

Виготовлення  пам’ятки для батьків та учнів про специфіку тютюнової залежності.

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

 

 

 

Лютий

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

 Підготовка роздаткового матеріалу для тренінгових занять

Розробка тренінгового заняття «Стоп булінг»

Підготовка рекомендацій класним керівникам, майстрам виробничого навчання з питань роботи з учнями, що мають девіантну поведінку

Діагностика особистісно-характерологічних акцентуацій (К. Леонгард) 1 курс

 

Консультативна робота з учнями щодо профілактики правопорушень.

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо організації роботи  з учнями  з різними типами нервової системи.

 

Година психолога «Як позбутися тривожності» 1-3 курс

Тренінгове заняття «Стоп булінг»  учні 1 курсу

 

Розміщення інформації  на сайті ліцею щодо попередження булінгу серед учнів.

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

 

 

 

Березень

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

Навчальна діяльність

Огляд нормативних документів , новинок психолого-педагогічної літератури

 

Внесення коректив для програми  корекції для учнів «групи ризику»  та схильних до правопорушень

 

Моніторинг психічного здоров’я випускників  за методиками:

 

Діагностика мотивації,

 

 Оцінка якості освіти,

 

Психологічна культура особистості - учні 3 курсу.

Організація консультативної роботи з учнями  схильними до правопорушень та учнями «групи ризику».

Консультації класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею за результатами попередньої діагностики та рекомендації психолога.

 Консультації з  учнями «групи ризику» щодо адміністративної та кримінальної відповідальності за правопорушення.

 

Година психолога «Стереотипи сучасного світу» (профілактика алкоголізму, тютюнопаління)1-3 курс

Тренінг «Самопізнання» з метою формування бачення і усвідомлення учнями особистих пріоритетних

цінностей, необхідних для повноцінного життя. 1-3 курс

 

Розміщення інформації на сайті ліцею з метою попередження гендерної дискримінації «Гендерні стереотипи»

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

Квітень

 

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

Підготовка та проведення Тижня психології

Підготовка роздаткового матеріалу для корекційних занять та тренінгів.

 

Групова та індивідуальна діагностика за запитом.

 

Консультативна робота з учнями щодо подолання життєвих криз.   

Консультативна робота з класними керівниками щодо результатів діагностики

Консультативна робота з батьками за результатами діагностики.

 

Година психолога «Неси відповідальність за свої вчинки» 1-3 курс

Тренінг з профілактики булінгу «Стоп булінг!» 1-3 курс

Семінар - тренінг для батьків: «Культура спілкування в конфліктної ситуації».

Розміщення інформації на сайті ліцею «Вправи для контролю над своїми емоціями»

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Травень

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

Профорієнтаційна робота

Підготовка річного аналітичного та статистичного звітів роботи практичного психолога

  

 

Групова та індивідуальна діагностика за запитом.

 

Консультація класних керівників та майстрів виробничого навчання ліцею щодо профілактичної роботи з учнями «групи ризику».

Консультації з учнями «групи ризику» щодо відповідальної поведінки. 

Консультації батьків щодо психологічного клімату родини.

 

Тренінгове заняття з учнями в гуртожитку ліцею «Як протистояти тиску і казати НІ» 1-3 курс

 

Заняття тренінг для учнів 1-3  курсу «Мат – не наш формат!»

Просвітницьке заняття з елементами тренінгу "Психологічна готовність батьків та учнів до ЗНО"

Бесіда з учнями та батьками: «Допомога підлітку в виборі професії» (Робота з профорієнтації)

 

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

Червень

 

Організаційно-методична робота

Діагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта

 

 

Навчальна діяльність

Складання річного плану роботи на наступний рік .

Профорієнтаційна робота

Оновлення діагностичного матеріалу.

Групова та індивідуальна діагностика за запитом

 

 Консультації учнів «групи ризику» щодо проведення змістовного дозвілля під час літнього відпочинку

 

Тренінгове заняття «Ти - особливий» 1-3 курс

 

Тренінг «Постановка цілей»

Учні 3 курсу.

Бесіди з батьками: «Допомога підлітку в виборі професії» (Робота з профорієнтації)

Участь о онлайн конференціях, вебінарах, семінарах на сучасних освітніх платформах «Всеосвіта», «На урок». Вивчення передового психологічного досвіду, періодика, професійна література тощо.

 

 

 

 

 

Практичний психолог                                                                                          Наталія ДАШКОВСЬКА

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Рада Вас вітати на персональному блозі практичної психологині Державного навчального закладу «Василівський професійний ліцей» Наталі...